fredag 1 april 2011

Jag sliter mitt hår

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Jag är verkligen inte bra på att sy på symaskin. Raka sömmar, ja, men när det blir mer än så blir det kortslutning.
Just nu syr jag, svär, kastar bort, börjar om osv. Jag har inga mönster och ingen kunskap om hur vissa saker ska sys och hur man ska vinkla, sy, vika.....




Men jag testar mig fram - nån gång kanske resultatet blir bra. Kanske borde jag tänka igenom först, rita ett mönster så om jag får det bra en gång så har jag receptet.

Meeen....inte jag, fram med tyget, klipp klipp med saxen åsså sätter jag mig vid maskinen. Jag har en full papperskorg med misslyckanden nu.


Jag kanske borde ha en sån här maskin i stället!


1 kommentar:

  1. Ta tiden til hjelp, jeg er helt overtygad om att den beste måten og lære på er så som du gjør nå. Jeg kan kun sy raksøm. Jeg har vært uten symaskin flere år, springer til svigermor og låner hvis jeg trenger, men den står nå øverst på listen min etter at jeg fått kjøpt min kamera.
    Ønsker deg en riktig fin helg!
    Pernilla

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!