lördag 30 april 2011

Familjekrig

Har ni spelat Skip-bo någon gång? Det är ett extremt roligt kortspel. Som ni ser på bilden är vårat spel ganska så välanvänt.












När jag och min mamma spelar Skip-bo är det krig! Det haglar anklagelser om fusk och reglerna ändras hit och dit. En gång skrek vi så högt att min pappa som befann sig på övervåningen var tvungen att komma ner och fråga vad vi höll på med.

Men det är roligt - och jag vinner alltid!!



Och hon bryter ihop....


Men ibland fuskar hon, eller så låter jg henne vinna och då gör hon sin seger-gest som får tarmarna i min mage att krulla sig.

Men det bjuder jag på!


Glad mamma

2 kommentarer:

  1. Spela spel, å vad länge sedan, måste ta tag i det!

    kram Mia

    SvaraRadera
  2. Det är kul att spela spel! Påminner Skip-bo om UNO? Vilken underbar blogg du har!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!