fredag 29 april 2011

Vinnaren i utlottning vecka 2

Den här veckan tänkte jag låta Simme dra vinnaren som Fjodor ska flytta till.
Först rev jag ett papper i lika stora delar, det blev 16 st. Jag bad min syster säga valfria nummer mellan 1-99 (antalet anmälda) och så skrev jag ner numren på lappar, la dem i en hög på golvet och inväntade dragningen.


Katten var inte speciellt intresserad av att samarbeta. Jag testade att gömma en ostbit bland lapparna. Ingen reaktion. Tog lite kattgodis, hann åt upp dem men rörde inte lapparna.
Testade att locka med laserpekaren. Fasen vilken ointresserad katt.
Det hela slutade med att jag själv drog ett nummer och vinnaren denna vecka var nr 83, Christina Lundqvist i Luleå.
Gratulerar!

Jag ska testa kattlottodragningen nästa vecka istället med mina egna katter, de kanske är mer peppade på att vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!