lördag 9 april 2011

Utflyktsdag

Solig lördag och hockeymatch mellan SAIK och Färjestad. Det ser illa ut för Skellefteå just nu. Men det kan vända fort. I morse vaknade jag av att hela sovrummet badade i sol. Underbart! Vi åkte in till stan och lyxade till det med att äta hotellfrukost.





Sen var jag förbi och pratade med Åsa på Hafva och visade upp Babyluna figurer. Hon verkar positiv och vi ska höras av till veckan.

Vi köpte en ny toalettsits för den gamla fick sig ett antal smällar när de rev ner kaklet på toaletten. Sen har vi köpt nya blommor, som faktiskt ser fina ut så när vi kom hem planterade jag om ett antal ledsna blommor som jag redan har.

Nu gjorde SAIK mål, bara så ni vet om ni är intresserad.



Vi besökte även två gårdsbutiker, en i Kallax och en i Mörön.





Jag gillade verkligen dessa faten


Jag köpte en jättesöt klippdocka av Bette Davis. Vilken nostalgi, jag pratade just om klippdockor med Sarah tidigare i veckan. Om alla klippdockor jag hade i telefonkataloger. Man vikte halva sidan och skrev namnet på dockan där. Sen hade man dockans olika kläder på andra vikta sidor. Hänger ni med, det blev liksom en garderob för docka och kläder.

Jag gillade verkligen klippdockor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!