fredag 22 april 2011

Lååångfredag

Igår när jag sa till M att på långfredag så måste man sitta på en stol och inte göra något. Jag sa att det kommer vara jättelåångtråkigt och dagen är jättelååång. Då började hon nästan gråta. "Jag vill inte sitta på en stol hela dagen...."

Då fick jag dåligt samvete och skyndade mig att säga att jag bara skojade. Dumma mig!

Kotte hade lämnat en påskpresent utanför dörren, en död sork. Yak! (straffet för att jag skojade med M antar jag). Hon blev sur när jag inte ville släppa ut henne och det slutade med att hon låg och knorrade uppe på vitrinskåpet. Hur hon kom upp? Jag misstänker att hon hoppat via TV´n. Det är inte så bra.




Jag käkade upp en påskhare....



...och beundrade mina vackra Mårbacka pelargoner




Jag älskar videkissar. De ser så mjuka och fluffiga ut. Tänk om det fanns stora sådana som man kunde ligga på. Vad mysigt det skulle vara!




Och så har vi dragit vinnaren till den första veckans utlottning på facebook. Det är tre veckor kvar så ni kan fortfarande anmäla er. Klicka på bilden överst på högra sidan här på bloggen.


Jag bad alla i familjen säga ett nummer mellan 1-94 (det var 94 anmälda) sen gjorde jag lappar av de 6 nummer som blev valda och M drog den vinnande lappen.


Och det blev:




Så nu hoppas jag att hon ser detta och mailar mig sin adress på malin@lunadsign.se så jag vet vart jag ska skicka paketet.

Grattis Katja!! Och glad påsk!

1 kommentar:

  1. Gillar eran tv-bänk och vägg-grejen! Vart kommer det ifrån?

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!