söndag 10 april 2011

Den coolaste byn i världen

Vi bor i den colaste byn i Sverige. Inte nog med att Avatar premiär släpptes på DVD i vår lokala ICA butik redan dagar innan övriga Sverige - vi har dessutom 3D bio här.

Det var inte länge sedan som SF här i stan fick 3D, nu har vi det även i byn.

Vår vän Nisse är ett filmfreak av stora mått. Han har en egen bio hemma med 6 st lyxiga biofåtöljer som man kan fälla fram fotstöd på.

Vi brukar vara där och se på film emellanåt. Och nu har han alltså köpt en 3D projektor. Jag måste säga att det var ännu bättre bil än när vi såg My bloody Valentine på bio.

Kvällens film var Resident Evil - afterlife.

Jag har inte sett föregående filmer och filmen i sig var kanske ingen favorit, men effekterna och bilderna....herregud, det kändes precis som om man var med där själv.




Tekniken har gått framåt sen jag satt uppkrupen i soffan med min mamma och pappersglasögon med grönröda filter. Fönster mot TV världen tror jag programmet hette. Man kunde se bubblor som långsamt rörde sig "utanför bilden".

Och sen kom ju TV piraterna. Det tyckte jag var supercoolt.




Nåväl, tekniken går framåt, man kräver mer och imponeras kanske inte lika lätt. Men det här var toppklass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!