fredag 29 april 2011

Åhhhhhh....

Här sitter jag, ensam i mjukisbyxor. Osminkad.
Jag tittar på det kungliga bröllopet från London och drömmer mig bort. Allt är så pampigt, så vackert.
Vilken vacker klänning prinsessan Catherine har. Lagom, inte för mycket men ändå så prinsessig.
Tänk alltså, en vanlig tjej som inte hade en aning om detta när hon växte upp. Precis som för Daniel. En vanlig kille som finns med i skolkatalogen, som bott i en vanlig villa i ett vanligt område. Nu är han prins.
Vad ska man säga.

När jag var 7 år var jag i Stockholm för första gången. Vi besökte slottet och livrustkammaren. Jag älskar museer och historia och redan då fascinerades jag över alla gamla saker och alla juveler och kronor.
Då bestämde jag mig för att bli drottning när jag blev stor.
Nu sitter jag här och inser att det knappast lär bli så. I svarta plyschbyxor och Luleå hockeys slutspelströja inser jag att jag får hitta en annan väg i livet. Det blev ingen kunglighet av mig.
Men jag kan ju fortsätta titta på alla andra som blir det...och vara liiite liite avundsjuk.


Vacker bild på det nygifta


Åsså denna bild så, som ett komplement. Men faktum är att jag tycker att Mia hade en riktigt fin och enkel bruklänning här.

Undra om jag någonsin kommer att få gifta mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!