lördag 25 februari 2012

Tips på lördagsmiddag

Jag tänkte att jag skulle göra som så många andra och ge ett litet middagstips på en romantisk lördagsmiddag.
Jag älskar att experimentera med mat och testa nya recept och just det här har jag fastnat för.

Ta ett hårdkokt ägg


















Dela det i en äggdelare



















Ta lite smör på två hårdbrödskivor, gärna Wasa Sport. Ett tips är att smöra på baksidan så fastnar inte så mycket smör i groparna.



















Lägg sedan äggskivor på brödskivorna.
















Fyll en skål med fruktsallad, valfria frukter. På bilden är det banan, kiwi, sharon, äppe och mandarin.
Häll på 1 dl cornflakes.

























Slutligen dränker du flingorna och frukten i 2 dl lättfil.


























Sätt dig framför TVn och se en dokumentär om Machu Picchu.
Smaklig måltid!

Mer middagstips hittar du i denna bok!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!