måndag 27 februari 2012

Projekt garderob

Vi har båda stört oss på spegeldörrarna vi har till garderoben i hallen. 
Inte för att de är spegeldörrar i sig, eller för att det är skjutdörrar. 
Anledningen är att de konstant hakar ur skenorna och man får stå och försöka få de på plats varje gång man öppnar dem.




































Min sambo var oerhört peppad att börja riva ut garderoben idag. Så han hakade bort spegeldörrarna.
Beundrade (o)ordningen där inne.


















Sedan skruvade han lös garderobsinredningen.


Det saknas lite golv där garderoben stod. Stod en stund och beundrade den gulnande furun....

Jag stod och skulle just göra en facebookuppdatering där jag skulle döma ut det gula golvet så bara PLOPP!

Jag fick en plåtskena i skallen. Mats stod och slog på den för att den skulle lossna från taket och såg inte att jag stod snett nedanför och gjorde en viktig uppdatering.
Jag såg inte heller vad han höll på med förrän jag fick nåt i skallen och satte mig på golvet. Jag satte handen till huvudet. Det kittlade lite bakom örat och på halsen. Jag rörde där och såg till min fasa blod!
Det forsade blod. Mats försökte få titta hur pass djupt det var.
Jag grinade som en galning, inte för att det gjorde så ont, utan mer för att jag blev rädd och för att jag blödde.
Jag har i princip aldrig skadat mig förutom att jag blött näsblod och klämt tummen så jag tappade nageln. Så för mig var detta en BIG DEAL!
Det enda jag kunde tänka var: gode gud, bara jag inte måste sy, bara jag inte måste raka en fläck på huvudet.
Efter en massa papper och lite kammande kunde han konstatera att det var ett sår på ca 1,5 cm men att det inte gått genom huden så jag behöver inte sy.
Så nu går jag omkring här med en kompress och gasbinda lindat runt huvudet och under hakan. 
Jag känner mig rätt snygg ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!