torsdag 23 februari 2012

I lego världen

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så var jag väldigt förtjust i lego när jag var liten.
Jag kommer ihåg en gång, jag kanske var 7, 8 år. Det var några dagar innan jag fyllde år och min mamma tog med mig till en kille som skulle sälja undan en massa lego. Jag fick välja vad jag ville ha därifrån.
Vilken lycka, vilken lyx! Det måste ha gjort rätt stort intryck eftersom jag kommer ihåg det än idag.
Jag kommer ihåg att jag valde den här borgen:




















Ibland när jag är ute ock kör bil så kan jag börja tänka på hur fantastiskt det är att hela samhället funkar så bra som det gör. Vi har vägar, sopgubbar, affärer där vi kan handla vår mat, hus att bo i och en bil att köra längs vägarna. Det är någon som plogar vägarna och kommer med varor till butikerna.
Då tänker jag direkt på legons värld. När man byggde upp stora samhällen, vägar, hus.





















Tänk om vår värld är uppbyggd av någon där uppe som sitter och leker med oss, styr oss, väljer vad som ska hända....Coolt!

























Jag kom aldrig iväg till Legoland som liten, men en vacker dag kanske jag åker dit med mina egna barn.

2 kommentarer:

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!