torsdag 16 februari 2012

Finner du nåt nöje i det?

Idag attackerade jag strykkorgen och roade mig med att stryka kläder framför TV´n. Bästa sättet att göra det på. Man gör nåt som är tråkigt samtidigt som man ser en bra film, det blir så mycket roligare.
Apropå strykning, jag var tillsammans med en kille som verkligen kunde uttrycka sig på de mest klumpiga sätt. När jag vid ett tillfälle sa till honom att jag skulle uppskatta om han någon gång kunde tänka sig att ta hand om strykningen så sa han så här:
"Jag finner inget nöje i det".
Men det gör ju jag, så klart! Det är mitt största intresse som jag dagligen längtar efter. Vilken idiot!

När jag gick ut till butiken idag upptäckte jag till min fasa att julkransen hänger kvar ute vid ytterdörren. 


































Snacka om att man blir hemmablind emellanåt. 
Tycker ni att jag ska ta bort den? Är det provocerande att låta den sitta kvar. Jag kanske bara ska fästa lite blommor i den så kan den sitta kvar till midsommar?! För jag finner inget nöje i att plocka bort den....






































Våren håller på att slå ut här hemma. Jag fotade min fina alla hjärtansdagbukett och ser att det lila riset börjat få knoppar. Kanske det är dags att börja preparera med pollenmedicinen nu då.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!