lördag 25 februari 2012

Deprimerad

Jag har insett nu - hockey gör mig deprimerad.
Jag är dock, mitt i eländet, tacksam att min sambo inte är allätare när det kommer till sport. Han hade ju kunnat älska fotboll också. Och innebandy, handboll, lacrosse och slungboll.
Appropå slungboll - min mamma var distriktsmästare i slungboll, på den tiden de begav sig.

Fakta från wikipedia:
Slungboll är en boll med läderrem som kan användas som kastredskap eller i lagspel, varav det sistnämnda förekommer framför allt i Tyskland. Som kastgren har slungbollen varit relativt vanlig i Sverige, i såväl skolidrott som i större friidrottsmästerskap; mellan 1930 och 1952 fanns det svenskt mästerskap för damer i grenen. En slungboll kan väga upp till 1,6 kilo, och mäta 16-22 centimeter i diameter.

Hittade denna bild under rubriken idrottshistoria

























När var egentligen tiden de begav sig?

Jag botade dock min hockey-depression med att öppna en flaska mousserande vitt vin (minst ProPoints enligt VV) och målade naglarna rosa!

Jag fick glasen av mormor och morfar. Jag tänker på dem när jag använder dessa glas!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!