söndag 19 februari 2012

I vår vackra vita vintervärld

Jo, det är vackert med snö. Alldeles vit, ren snö som lägger sig i mjuka kullar över landskapet.
Min sambo är ute för andra gången och skottar gården. Tidigare blåste det som tusan och den mesta snön som kom var redan fallen, den bara bytta plats.
Men nu snöar det, ny snö. Och det har lovats mycket snö inatt.

Vi tog oss aldrig till jobbet, så det kändes som att det blev en märklig dag. Det som var planerat blev inte av, och lite annat blev gjort.



Till exempel så rensade jag ur "skäms-skrubben" så nu är det ordning och reda där. Jag skrev om mina funderingar och tankar om världen och vart den är på väg.
Vi hade besök av grannen också kallad farbror doktorn. Det var han som opererade Mats ben. Nu kollade han lite...klämde, böjde och konstaterade att han överansträngt sig litegrann.




Kotte hittade en öppen byrålåda.



Hönsen var ute och spatserade på gården och postlådan skottades fram.




Vi såg en skräckis hos Nisse, eller i bio Örarna som vi kallar det.



Ja...det var väl typ allt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!