lördag 4 februari 2012

När världen står stilla


















Det känns som att hela världen står stilla när det är så här kallt. Inte en vindpust ute och termometern visade på -33,5 när jag steg upp vid halv nio.
Jag tycker så synd om hönorna, jag vill släppa in dem och bädda åt dem framför öppna spisen.
Mats säger att det inte går någon nöd på dem, de har ju dunjackor på sig.

Efter att ha tillbringar förmiddagen med att plocka ihop lite här hemma så tog vi en kopp kaffe och te, tände lite ljus och satte oss vid köksbordet. Här skulle det spelas Skipbo.



































Eftersom Mats fuskade så vann han båda gångerna, men jag låter honom få den framgången så han inte blir så grinig.
Snart börjar hockeyn och då ska jag sätta mig och sy. Det var rätt länge sedan jag satte mig och sydde delar till Lunafigurerna så nu är det dags.
Det känns alltid skönare att göra sådant när det är undanplockat lite.
Senare ikväll är det ju Melodifestivalen, så det blir att bänka sig till den då. Det känns ju helt fel men också rätt intressant att Thorsten Flink och Björn Ranelid ska vara med i år.
Jag är ju mer för den gamla hederliga schlagern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!