måndag 6 februari 2012

När kvällen den kommer....

Idag snöade det fastän det var -25 grader kallt.

































Det gjorde att snön blev väldigt lätt och flygig.
Flygig snö orsakar snörök och det var precis vad vi råkade ut för idag, som så många andra. Man såg inte bilden framför sig, trots att det skiljde några få meter. 15 olyckor i Luleå idag (senaste jag kollade) varav en med dödlig utgång.
Usch och fy, jag håller mig gärna från vägarna när det är så här.

Kotte sitter på min mobil och spanar på fåglar






































-0,6 hade jag gått ner. Då var jag extremt kissnödig när jag vägdes så jag vet inte om vi ska avrunda det till -1,0, eller vad tycker ni?

Jag sitter och syr i soffan med en massa tända ljus omkring mig, det känns nästan lite religiöst. Men saken är den, och nu får jag väl skämmas, att jag får inte fart på någon brasa. Jag är en usel eldare!

Ljusen som stått lite för varmt ser nu ut som gula bananer






































Istället virar jag halsduken tätt om halsen och sticker in mina frusna fötter under en varm kattmage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!