tisdag 15 oktober 2013

Vi tittar tillbaka

Det är just den här tiden som julkänslorna kommer krypande på riktigt. Tänk, det är mitten på oktober. Våran barometer visar att det ska komma snö. Jag kollade på bilder från den här tiden förra året och tror att det var mycket kallare då.

22 oktober 2012

Eller det måste det ha varit. Det är fortfarande öppet vatten och när jag såg den här bilden som jag laddat in i datorn 1 november så tyder det på att isen la sig tidigare. Tänk att det är några dagar mellan bilden ovan och bilden nedan. Folk är inte kloka!

 1 november 2012

Om vi snabbt kikar tillbaka till 2011 så såg det ut så här den 19/10. Värsta stormen och översvämningarna på vår gård. Mäktigt och ganska spännande!



Så då vet ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!