fredag 11 oktober 2013

Å det, å det....

Jag är expert på att sätta igång med projekt. Gärna många olika.
Sen är jag expert på att bli stressad för att jag har så mycket att göra. Fram till bröllopet på nyårsafton har jag lovat mig själv att inte hitta på fler grejer att göra än det som måste och har med bröllopet att göra.
Men nu är det snart Halloween.....skulle det inte vara kul att pynta en massa, kanske ha en riktig brakmiddag med allt vad det innebär. Snida till en snygg pumpa, hänga spindelväv.....nej!


Jag måste stoppa mig själv innan jag säger så till någon. Jag vet att hur roligt det än känns nu så skulle det sluta med att jag var tokstressad och på dåligt humör.
Jag får nöja mig med att ta fram ett orange ljus och tänka att nästa år...då!

Sen skulle det vara skitroligt att ge min sambo en sån där fotobok i julklapp igen, från Spanien. Ja, till min syrra och mamma och pappa med.
Men det tar tid. Tid som jag inte har.
Att det ska vara så svårt för mig att fatta. Saker tar längre tid än man tror och har jag påbörjat, ja då vill jag ju slutföra det.

I natt hade jag min första riktiga stressdröm över bröllopet. Jag drömde att jag klockan 9 på bröllopsdagen "kom på" att det var idag vi skulle gifta oss och jag hade inte bokat tid för varken håruppsättning eller smink.
Dessutom var inte iordningställandet av lokalen ens påbörjat.
Huga! Det får inte hända!
Det är många små detaljer och grejer man ska komma ihåg och ha koll på.
Påminn mig gärna om det är något viktigt ni tror att jag kan ha glömt att tänka på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!