torsdag 3 oktober 2013

Kalla mig aldrig för mamma!!

Jag vill inte bli kallad för mamma eller morsan. Inte heller för kärringen eller regeringen!
Nu pratar jag inte om att mina kommande barn inte skulle få kalla mig mamma utan jag pratar om min sambo/blivande man.
Jag har svårt att förstå hur en kvinna kan tillåta och tycka det är okej att deras partner kallar dem för mamma. De är inte deras mamma, de är ju deras sambo/fru/flickvän.
Det blir fel och äckligt att kalla sin partner för mamma och pappa. Varför gör man det?

Idag satt jag i kassan på jobbet och då kom det ett par. Mannen la fram grejerna och gick sedan för att ta emot dem på rullbandet.
- Morsan betalar, klargjorde han.
Jag var tvungen att titta ordentligt om det kunde vara så att det var hans mamma men det var en biologisk omöjlighet.
Kanske har jag bara svårt att förstå, men i min värld blir det fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!