onsdag 23 oktober 2013

REDRUM

Det blir nog till att se The Shining snart igen, för att komma i stämning.
Vi har bestämt oss för att åka till The Overlook Hotel på vår bröllopsresa.


Ja, som ett av många stopp på vår bröllopsresa. Tydligen ska det vara så trevligt att man aldrig vill lämna det.....;)

 Overlook hotell, som egentligen heter Timberline lodge

Det kommer att bli hur häftigt som helst. Jag har alltid velat åka till Oregon och att då passa på och bo en natt på detta ställe det vore ju dumt att missa.


Det som dock är lite trist är ju att det inte finns något rum 237. REDRUM.........


Det finns faktiskt inga platser inne på hotellet som vi kan se i filmen. De spelades nämligen in i en studio i England.
Men det är ju det närmaste man kan komma och det är inte illa det heller.



 Hoppas jag slipper träffa på honom där....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!