lördag 19 oktober 2013

Välj din favoritdoft

Doftljus finns i mängder. Olika dofter, färger, storlekar och priser. Det är bara att välja vilken doft som passar dig.

Igår var vi inne på en ny inredningsbutik i Luleå. En dyr inredningsbutik.
I en hylla hittade jag doftljus från märket Voluspa.


Tidigare har jag tänkt att doftljus som doftljus, det enda som skiljer dem åt är storleken, priset och doften. Men...så är det inte!
Dessa ljus luktade annorlunda! De luktade dyrt! Det var en annan typ av doft, mer utstuderad, mer sofistikerad än de "vanliga svensson doftljusen".


Men hur gott jag än tyckte att de luktade så tyckte jag inte att det var värt att betala 170 kr för ett litet ljus och 300 för ett stort. Nog för att de var vackra, men jag skulle bara se pengarna brinna upp om jag tände det. Sån är jag! Ekonomisk eller snål, vilket som.

Yankee candles är kanske inte heller så billiga om man köper stora ljus, men då finns det billigare alternativ.


Ikea, Biltema, Lagerhaus - det kan man nog säga att det är ljus som de flesta har råd med. Även om doften inte är lika exklusiv så kan det ju ändå lukta gott!

                                             Ikea                                                 Lagerhaus
 
                                                                                Biltema

2 kommentarer:

  1. Håller med dig. Jag skulle inte heller betala dom priserna för doftljus. Det finns en del pengar att spara om man tillverkar egna kan jag tänka mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det ids jag inte.....men jag lägger definitivt inte 300 spänn på ett ljus!

      Radera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!