torsdag 3 oktober 2013

Nu får det fan i mej räcka!

Först av allt vill jag bara påminna er om att det är sista dagen att tävla om Lunafiguren ovan. Så vill du ha chansen, passa på!

Sen vill jag förklara den gälla tonen i rubriken. Det är mig själv jag skäller på.


Jag måste bli bättre på att fördela min tid, organisera så att det funkar med de vardagliga bestyren så som matplanering och matlagning - framför allt!


Jag jobbar oregelbundna tider och vissa dagar äter jag inte middag hemma. Det måste finnas mat att ta med sig, god mat, bra mat!
Min sambo är jättebra på att laga mat och ordna sånt. Själv avskyr jag det och jag måste tvinga mig till det. Och det är just vad jag ska - tvinga mig till att tycka att det är nog viktigt och himla roligt!


Bort med ordet jobbigt!

Sen behöver jag organisera en hel del annat i mitt liv. Tiden mellan två jobb. Det "vanliga" jobbet och "drömjobbet".
Det ska vara roligt, inte stressigt!


Nu jädrar ska jag få ordning på sakerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!