onsdag 23 oktober 2013

J'adore des chats

Jag blir varm i hjärtat när jag tänker på dem. Jag saknar dem när jag är borta. Jag blir avslappnad i deras närhet och de får mig alltid att le.
Tre katter, tre personligheter, tre unika varelser! Mina (p)älsklingar!

Häromkvällen satt min kära i schäslongen och Smilla hoppade upp i knäet på honom. Då säger han något som gör mig både överraskad och jätteglad:

Mats - Vet du, jag känner att jag bara blir mer och mer fäst vid katterna!
Malin - Åh.....(hjärnan jobbar) då kanske du rent av vill ha en till? (förhoppningsfullt)
Mats - NÄ!
Malin - Damn! (detta tänker jag bara samtidigt som jag ger honom ett gåtfullt leende)

Nu undrar jag följande: Ska kvinnan ge mannen en morgongåva när de gifter sig?

Pälsen:
"The leader of the pack", och även över byn. Alla vet vem Pälsen är och hon har förkörsrätt i alla situationer (enligt henne själv). Hon är gudomligt vacker och söt och det är väl därför hon kommer undan med sitt dåliga humör. Man hör när hon passerar någon av de andra katterna eftersom hon fräser åt dem. Mamma till 9 kattungar, varav en är Smilla. Detta har hon nog förträngt.


 Kotte:
Äldst i gänget men mest kuvad av Hennes höghet Pälsen. Hon bodde med mig i stan innan jag flyttade ut på landet. Var den fegaste katten jag sett. Hon kunde inte hoppa upp på ett bord utan att skrika i några minuter innan. Men hon har tuffat till sig. Nu älskar hon att vara ute, jaga råttor och fåglar. Ibland hittar man henne uppe i grannen skorsten och ibland i en tvättkorg eller byrålåda.
Hon har en förståelse och ett sätt att uttrycka sig som är unikt. Hon tar alltid ögonkontakt när hon vill något och pratar mycket!


Smilla:
Minstingen och dotter i Pälsens första kull. När hon var liten var hon grå. Nu är hon helsvart bortsett från  en liten vit fläck på bröstet och några vita strån på magen. Hon kan inte jama utan piper bara. Från att ha varit ganska osocial och  egen har hon gått till att vilja vara med och gärna nära. Hon älskar räkor och mjölk och sitter gärna med vid bordet när detta står på menyn.
Hon har världens goaste nos att pussa!

2 kommentarer:

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!