fredag 19 december 2014

Oktober 2014

I oktober hade jag en rosabandetkampanj där 10 % av försäljningen av de rosa figurerna gick till cancerforskningen.


Det kom en till beställning från mig "stor-kund" i Skellefteå, som fullständigt äääälskar Lunafigurerna. Det skulle bli presenter till en hel massa människor.


Jag lämnade in allt material till målarboken och drabbades av en tomhet som bara uppstår när man jobbar länge och hårt med något och sedan är klar. Men nu återstod spänningen med att vänta på provtryck och den färdiga produkten.


Vi invigde Clarion Sense Hotell här i Luleå med att bo över en natt. Ett riktigt fint och flashigt hotell. Det känns precis som att vara i en storstad. Från vårt hotellfönster kunde jag se Shopping och dörren till min gamla lägenhet. Jag saknar den lite...Det är en speciell känsla att bo mitt i stan.
När vi bodde på hotellet passade vi på att slå hål på en myt. Att om man tryckt på fel våningsknapp så slutar den lysa om man trycker två gånger på den.


Det fungerade inte, men jag fick senare veta att det funkar i vissa hissar. Testa!

Jag skulle bättra på vissa ställen på huset där jag skrapat bort färgbubblor och färg som lossnat men insåg att vår husfärg på bara några få år blekt så att det omöjligt går att blanda till rätt nyans. Vi har nu ett fläckigt hus och måste fundera på om vi ska välja någon annan färg till vårens ommålning.


Jag väntade med spänning på att få hämta min kalender och provtrycket på målarboken. Satt på nålar!


Provtrycket på målarboken

Bagaget fyllt med familjekalendrar!

Vi hade även ett rejält och äckligt möte med avloppsbrunnen. Det var totalstopp i avloppet och vi försökte en hel dag med kaustiksoda, rensband och allt man kan tänka sig men "proppen" ville inte lossna. Som tur var fick vi tag i en firma som kom ut för att kolla vad det var för fel och de upptäckte att avloppsbrunnen var totalt full. Efter att de tömt den ville jag nästan förkunna min kärlek för dem. Men det gjorde jag inte. Jag bara betalade räkningen.

Jag packade kalendrar och skickade ut till alla som beställt.

Det var vackra höstliga solnedgångar och jag försökte vitaminboosta mig inför den långa mörka årstiden.


På nyheterna pratades det om ebolautbrottet och att det spred sig i världen. Jag satte kaffet i halsen ett flertal gånger när de skrev att personer i Sverige tagits in för provtagning. Och en rysk ubåt sågs i Stockholms skärgård så då fick man mer att oroa sig över.
Slutligen fick jag nästan lägga av att läsa tidningen för de triggade varandra i teorier och spekulationer och la fram det ena katastrofscenariot efter det andra.

Jag och Mats var på Norrbottensmuseet och kikade på utställningen om TBC och sanatoriet i Sandträsk.


Vi testade retro Alladin asken och Mats blev lurad på mitten chokladen som visade sig vara en tunn skiva.


Vi var bjudna på VIP kväll på Magasinet. Den nyöppnade inrednings/färgbutiken här i stan. De hade gjort det så fint att man inte kunde tro att det var samma lokal som godisaffären som var där innan hade.


Vi hade strömavbrott, vi bakade fikabröd och fyllde frysen och så fick jag äntligen åka till tryckeriet och hämta min målarbok.



Cornelia på Arkadia Foto i Göteborg köpte en illustrationstjänst av mig och det var spännande och roligt att få göra något åt någon annan.


På bokförlagsfronten så skrev jag avtal med bokrondellen och adlibris.


Månaden avslutades med ett gästinlägg far Norge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!