fredag 5 december 2014

Kristyränglar...eller

Jag har ett barndomsminne av kristyränglar som vi hade hängande i granen. De var så fint dekorerade och kristyren var så där fluffig och spröd som jag aldrig har sett på egengjord kristyr.
Det var spritsat fina toppar och jag kommer ihåg att jag tyckte att de var så vackra.
Varje år var jag och småknaprade på dem så att de tillslut inte var så vackra att hänga i granen längre. Men minnet av dem består.

I år valde jag att göra kristyrLunor.
Jag skrev ut bilder på skrivaren och laminerade dem så att de inte skulle bli uppblötta.


Jag har insett att jag inte har så mycket tålamod när det kommer till sånt här småpyssel. Jag vill göra det men när jag väl sätter igång så vill jag bara få det gjort och sen få städa bort allt. Jag tappar tanken med att själva pysslandet ska vara det mysiga och roliga.
Nåväl, det blev några kristyrLunor men resultatet överensstämmer inte på lång väg med hur jag föreställde mig att det skulle bli.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!