tisdag 16 december 2014

Dörrar som öppnas

I söndags började vi se den senaste säsongen av American Horror Story. Denna gång med underrubriken "Freak show".



En av karaktärerna är en riktigt äcklig clown som begår mord. Bland annat så stod han lutad över en säng när en kvinna vaknade.....vidrigt!

I natt var jag ensam hemma. Somnade med Smilla bredvid mig i sängen och sov gott.....tills jag vid tvåtiden vaknade av att dörren till tvättstugan öppnades. Jag känner så väl igen ljudet av att handtaget trycks ned och dörren öppnas.
Jag visste med säkerhet att Mats inte skulle komma hem.....vem var det då som kom?
Jag vågade inte röra på mig, inte andas. Jag låg bara och stirrade mot hallen och väntade på att clownen skulle komma in i sovrummet.


Måste ändå ha slumrat till och vaknade av att Kotte "bräkte" vid sängen. Jo, det var hon som öppnat dörren och smugit sig ut. Men hellre en krafsande och bräkande katt än en mordisk clown - alla dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!