lördag 20 december 2014

November 2014

November började med Allhelgona. Vi hade inga speciella planer utan rensade i matkällaren, strosade lite på stan och tände ljus på farmor och farfars grav.


Jag åkte till Umeå för en liten semester hos familjen. Vi besökte en av mina favoritplatser i världen, Åmsele. 

Här bodde min mormor och morfar under hela min uppväxt och det är så mycket fina minnen kopplade till den platsen. I mormor och morfars hus bor ni Andy och Maggie och jag fick för första gången hälsa på dem och komma in i huset igen. Härlig men märklig känsla. 
Vi promenerade ut till mitt drömhus som ligger ett stenkast därifrån och det var en snöig och härlig dag.


När jag kom hem från Umeå hade min man tapetserat hallen med den nya tapeten. Snacka om att bli förvånad för jag visste inte ens att han hade hämtat ut den.
Det blev jättefint!


Min målarbok började säljas på Make & Create.


Jag skapade kort som ska tryckas upp och gjorde massa pappersarbete.



Tillsammans med Ninette Bahne på bloggen Tedags hos Tant Ninette hade vi en tävling där vi gav bort en kalender och en målarbok.


Den första recensionen av målarboken gjordes på Barnboksprat. YEY!!


Sista helgen i November skulle jag stå utanför Sambo på storheden och sälja/marknadsföra mina produkter. Så helgen innan dekorerade jag ett av deras skyltfönster som jag fick till mitt förfogande.


Jag passade på att fylla år och gjorde en riktig farmorstårta med mandariner och noblesse. Supergott! Vännerna kom på besök och fick fika.


Min käre make gav mig många fina presenter men en av dem stod ut lite extra, en orange ukulele. Som tack spelade jag Ja må han leva på den till hans födelsedag!


 Jag hade lite specialbeställningar att sy. Födelsedagspresenter och syskonbeställning.


Vi hade lilla Bambi här på besök och han/hon käkade av aroniabären.


Redan förra året pratade vi om att skaffa en julgran att ha på gården och vi fick turligt nog lov av grannen Staffan att hämta en på hans mark.
Det var mörkt och dimmigt när vi hämtade den så den såg finare ut på sin rätta plats än den gör på gården (i nuläget ligger den ner för det har varit snöstorm)


Inne pyntade vi för julen och Smilla som älskar julgransmattan (den är sydd av jutesäckväv) ligger och tindrar under granen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!