onsdag 17 december 2014

Januari - Mars 2014

Jag ser att det är många som summerar året som gått och vill ju inte vara sämre.
Så här kommer året som gått:

JANUARI

Jag hade tid att reflektera över bröllopet och insåg i slutet av månaden att jag faktiskt varit gift en hel månad och att jag kunde kalla mig för någons fru.


Inför bröllopet hade jag inte hunnit stanna upp och njuta eftersom det var så mycket som skulle planeras och förberedas.

Sopbilen var efterlängtad. Jag tror att de hade skolkat en tömning hos oss för vi fick börja fylla grannens soptunna för att det inte skulle svämma över totalt.


Trots det var tunnorna och bron full av påsar.


Jag jobbade på med att skicka ett gäng beställningar till Juliet i Stockholm så Stina fick fylla på Lunalagret efter julhandeln.


Och vintern kom äntligen. Efter att ha varit milt och snöfattigt kom både kylan och snön. Givetvis tycke jag att det var lite för kallt och trivdes bäst med att titta på landskapet från andra sidan fönsterrutan.


Vi planerade att tapetsera om i matrummet och funderade på vart vi skulle hänga upp vårt renhorn som vi fått i present. Otroligt nog fastnade även Mats för en färgglad tapet med mycket mönster, han som annars gillar mer diskreta färger.




FEBRUARI

Jag började få vårkänslor när temperaturen sjönk och solen kom fram, men det visade sig vara ett tag kvar på vintern.

Jag fick sålt en bild på Monstphotos, kanel och gröt. Gott förövrigt!


Det var Alla Hjärtans Dag och vi tillbringade en natt i stan. Vi bodde över på Arctic Hotell och var ute och åt. Det blev lika billigt för oss att stanna på hotell som att ta en taxi tur och retur.
Efter hotellfrukost och strosande på stan letade vi efter en ny matta till matrummet.


Jag råkade ut för en fotograf. Min man kallar "den" för körkortsfotografen i Bensbyn. På väg till jobbet en morgon körde jag några km för fort och blev fotad av stolpen som står i grannbyn.
Naturligtvis kom böteslappen som ett brev på posten. 2000 kr fattigare blev jag, och irriterade mig otroligt mycket för hur jä**a klantigt det var av mig.


Jag hade börjat mitt nya jobb i kundservice och råkade ut för kunden från helvetet som skrek att jag var en jävla surhagga för att jag inte reklamerade ett element som var i en kartong som inte ens var från Biltema samt inte hade något kvitto.
Mitt första kundservicemöte med ondskan :)
Behöver jag säga att jag höll på att börja grina....

Vetenskapens hus öppnade i gamla postens lokaler och vi var där och kikade. Jag reflekterade över hus stan förändras och gjorde en liten dykning i Luleås historia.


Olympiska spelen drog igång. Jag är inte sportintresserad, däremot historieintresserad och efter att ha varit på OS födelseplats så berättade jag för läsarna lite om historien bakom detta.


Vi hade en vildkatt som strök omkring och betedde sig allmänt illa i byn. Efter att ha spöat upp ett flertal av bondens katter gav han sig en dag på Kotte och bet av hennes ena bakben.
Veterinären hade aldrig hört om något liknande men vi såg när det hände så vi vet att det var en 30 kilos elak katt som gjort det.


Summa sumarum så kan jag så här i backspegeln se att februari var en extremt kostsam månad men böter och veterinärkostnader. Två totalt onödiga utgifter!!!


MARS

Jag la upp en massa nya figurer i webshopen.


Efter ett antal återbesök och mediciner så läkte Kottes ben bra. Hon sprang och hoppade precis som förr.


Jag pratade dessutom mycket om att lämna sin trygga zon och våga sig ut i det okända.


Många tankar rörde sig runt jobbet och hur less jag var på mitt riktiga jobb och hur mycket jag ville satsa på mitt företag. Men det är alltid en rädsla i att släppa den trygghet man har och kasta sig ut.
Men det började så smått gro en tanke inom mig.

Om att vända blad och gå vidare

Som kattägare innebär mildare temperaturer och smältande snö att katterna ibland drar in snöloppor. Dessa bett kliar nå så in i helvitte.


En av mina figurer var med i Expressens bilaga, henne hos Frau Furtenbach. Jätteroligt!!


Det öppnade ett nytt, eller nyrenoverat hotell i Umeå, Stora hotellet, och jag såg fram emot att gå dit och äta brunch och se mig omkring i denna fantastiska sagomiljö.

Underbara människor!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!