torsdag 18 december 2014

Augusti - September 2014

AUGUSTI

I augusti hade det blivit lite svalare. Jag jobbade på med tandtroll, beställningar till Juliet och höll som bäst på med målarboken. Vid den tidpunkten höll jag på med sida 16 av 20.


Jag kunde sitta i uterummet och jobba medan regnat smattrade på taket och jag hade tända ljus runt mig. En riktigt mysig arbetsplats.


Det var höslaget i Avan och vi var där. Det kändes som när man var lutet igen och var någonstans med mormor ovh morfar. Avan är en väldigt mysig by som ligger på andra sidan älven från där vi bor och har dessutom ett så fint ödehus.



Den "nya" sängaveln kom på plats och sängborden hade fått ny färg.


Vi började höra en hel del om ebolautbrottet som började sprida sig i världen och jag lusläste allt som skrevs och var oerhört uppskakad och orolig.


Världens första, och hittills enda Tuna-Luna föddes och han blev så fin så fin!



SEPTEMBER

Under hösten hade jag många järn i elden. Jag lämnade in min familjekalender för tryckning. Vid första besöket var jag oerhört nervös att det skulle visa sig att jag gjort fel eller att bilderna skulle visa sig vara gjorda på sådant sätt att det inte skulle gå att trycka på ett bra sätt, men oron var obefogad. Allt så bra ut och kalendern gick i tryck.


Jag startade min bisyssla i företaget och registrerade mitt bokförlag, De La Tante. Fick ISBN nummer och kände att jag var på väg åt rätt håll.


Inför hockeysäsongens början så började det ramla in Luleå Hockey beställningar.


Vi hade en pytteliten baby-igelkott på gården som var hungrig och som vi matade med kattmat. Han fick namnet Needles.


Jag fick kontakt med Anna, som beställde figurer av mig. Hennes två tjejer blev så förälskade i Teodor och Dillon att jag frågade om hon ville skriva ett gästinlägg på bloggen, vilket hon gärna gjorde. Det är alltid lika roligt att få respons från de som köper mina produkter! Tack Anna!


Mina läsare fick följa med in på min arbetsplats och se hus arbetet går till under dagen. Väldans intressant!

Och så var jag smått less på hur allt porträtteras så tillrättalagt och fint på bloggar och sociala medier när det oftast finns en helt annan bild bakom skärmen. Så jag gjorde en liten verklighetsinsyn i detta.


Beställningsdax från Juliet och jag sydde tills fingrarna blödde. Ett glatt och färgglatt gäng begav sig söderut till Hornsgatan.


Slutligen så hade jag kommit till framsidan av målarboken och klurade en hel del på hur den skulle se ut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!