torsdag 22 september 2011

Nu och förr

Åh...klockan är bara 21.15 och jag är så trött. Det stormar som tusan ute, smäller och knakar i huset. Regnet slår mot rutan.
Jag sa till min sambo idag att det är sådana här dagar som jag börjar tänka på att bunkra inför vintern. Ungefär som ekorrar samlar nötter i boet för att inte svälta ihjäl under den långa kalla vintern. Jag bunkrar dock inte bara ätbart.
Jag vill bunkra tandkräm, diskmedel, tvål och kattmat.
Vi ska ha allt vi behöver om vi snöar in eller av någon annan anledning avskärmas från omvärlden.
Det har aldrig hänt hittills, men vem vet vad som händer framöver.
Idag bunkrade jag alltså. Det gör mig glad.
Jag älskar att köpa förbrukningsvaror på Rusta. Ju mer desto bättre. Idag hittade jag bl.a. 5 tvålar som luktade liljekonvalj - för 10 kr!
Jag var stolt när jag visade upp alla mina fynd på köksbänken.

Jag varit på sjukhuset i Piteå också. Det blev en kortisonspruta i axeln och så ska jag bli skickad på en ny magnetröntgen så vi får se vad som har hänt i axeln.
Hoppas det inte dröjer lika länge denna gång, och hoppas jag slipper åka ända till Gällivare för att göra det.

Jag laddade in lite bilder i datorn, som jag fotat med min mobilkamera. Härom veckan var vi och promenerade på Skurholmen, där min farmor och farfar bodde.
Jag saknar att kunna hälsa på.


Jag mailade bilderna till min pappa och kollade lite på gamla bilder som han tagit förut, när jag var liten. Det är roligt att kunna jämföra dem. Jag föredrar dock att det skulle se ut som det gjorde förr.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!