fredag 16 september 2011

Man får glädjas åt det lilla


Vi har råkat ut för ett missöde, olycka eller vad man nu ska kalla det, med våran gårdsbutik. Min sambo skulle gå och spika fast golvlisterna häromkvällen. Då upptäcker han att de är blöta. Han upptäcker sen att det är blött på golvet och runt fönstren.
Han river upp mattan för att kolla om det blivit blött på spånskivan under, det hade det. Som tur är har vi en fläkt som står och går där ute nu så jag tror vi kan klara det utan att golvet sväller upp.
Däremot måste fönsterbrädorna bytas ut för de hade spruckit av vattnet.
Dessutom måste vi bryta upp väggen och se så inte isoleringen blivit blöt.
Och viktigast av allt - vi måste hitta vart vattnet kommer in.
Man kan väl säga att det var tur i oturen att det hände nu och inte när vi fått in alla grejer eller öppnat.
Jag får glädjas åt mina fina gummistövlar istället.

Det fina golvet vi hade fått in.
Uppriven matta och fläkten som försöker torka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!