fredag 18 januari 2013

Vem där?

Kommer ni ihåg det här spelet, Vem där?


Min lillasyster hade det. Spelet gick ut på att man skulle välja ut en figur, och motspelaren skulle lista ut vem - genom att ställa frågor som t.ex. Är det en han? Har hon mörkt hår? Är hon glad?
Och för varje svar kunde man utesluta vissa bilder och så fällde man ner dem. I slutändan så hade man förhoppningsvis rätt person kvar.

Vi brukar leka den leken i bilen ibland, om vi åker långt. Man tänker på en person och den andra får ställa ja och nej frågor tills de kommer på vem man tänkt på.

Nu är jag lite nyfiken på er!
Det är uppenbart några som läser min blogg, i alla fall om jag ska lita på statistiken. Min besöksräknare i högermarinalen har flippat ut, men när jag kollar i statistiken på instrumentpanelen så visar den i alla fall på 105 822 st.
Om det är en person som är inne många gånger eller flera som tittar in då och då vet jag inte. Och det skulle uppenbart vara spännande att veta. Det är kanske fler än de som visar sig synligt via kommentarer,
Med risk för att inte en enda ska lämna ett avtryck så vågar jag mig nu på ett försök! Snälla - gör er synliga!

1. Vem är du? Var bor du?

2. Hur hittade du hit? Har du läst min blogg länge?

3. Har du en egen blogg, isåfall får du gärna länka

4. Varför läser du min blogg? Är det något du vill att jag skriver mer om? Mindre om?

5. Äger du en lunafigur?

Som sagt, det vore himla roligt att få hitta till er, men också få veta om det är någon mer än min mamma som läser den...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Do you remember the game Guess who?
My sister had this boardgame. You picked a person and the opponent should try to find out who you picked out by asking questions.
Is it a boy? Does she have dark hair? Is she happy?
With each answer you could eliminate persons and finally have one person left, hopefully the right one.

We use to play a version of that game on roadtrips. Think of a person and the others could ask yes and no questions until they know who it is!

Now I want to know about you! I´m curious!
I realise that I have a couple of readers, at least if I should trust the statistics. The counter on the right side is not working but if I look at the settings the number is 105 822.
I have no idea if it is one person that visit my blog several times or if it´s more than one.
I really would like to know who you are,

I´m a bit worried that not a single one will leave a comment, but please do!


1. Who are you? Where do you live?

2. How did you find my blog? For how long have you been reading it?

3. If you have a blog, please link

4. Why do you read my blog? Are there anything you would like to know more or less about?

5. Are you an owner of a lunadoll?

As I said, it would be great to know if there´s any one except my mother that reads my blog.... 


4 kommentarer:

  1. Vi brukar också spela Vem där ;)

    Här kommer ett avtryck :-)

    Vem är du? Var bor du?

    Lotta, bor i Connecticut utanför New York

    2. Hur hittade du hit? Har du läst min blogg länge?
    Tror vi hittade varandra under 2012 och jag har läst din blogg sedan dess :-)

    3. Har du en egen blogg, isåfall får du gärna länka
    Japp, www.charmigacharlie.blogspot.com

    4. Varför läser du min blogg? Är det något du vill att jag skriver mer om? Mindre om?
    Tycker om din kreativa sida, fina bilder. Jag är intresserad av det mesta!

    5. Äger du en lunafigur?
    nej man jag önskar jag gjorde!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack älskade Lotta....du verkar vara den enda förutom min mamma...

      Radera
  2. 1. Vem är du? Var bor du?

    Mig känner du!! MAgda på andra sidan väggen!! Bor nu mer i Kiruna.

    2. Hur hittade du hit? Har du läst min blogg länge?
    Ja, jag hittade hit för så länge sedan så jag mins inte... Läst länge med andra ord.

    3. Har du en egen blogg, isåfall får du gärna länka?

    http://magdafunderarnu.blogg.se

    4. Varför läser du min blogg? Är det något du vill att jag skriver mer om? Mindre om?

    Jag läser för att det känns som att jag har lite kontakt med dig. Trots långt avstånd o att vi sällan ses...

    5. Äger du en lunafigur?

    Nepp... Inte än i alla fall =)

    SvaraRadera
  3. 1. Denise heter jag. Är en pysslig person, främst virkar jag men allra främst är jag mamma till finaste Tuva!!!

    1. Tror jag hittade till din blogg via en annan blogg...jag har läst din blogg i några år och kommer garanterat fortsätta! Läser den nästan varje dag men är dålig på att kommentera :0)

    3. Jag har en egen blogg och jag har din blogg i min blogglista!

    4. Jag läser din blogg för att jag tycker dina figurer är helt underbara och det är spännande att följa både dig och figurerna!

    5. Nej, än äger jag inte någon Lunafigur men hoppas göra det en dag, ska faktiskt till Luleå i slutet av februari och hade hoppats på att kunna besöka din fina butik då...men du har kanske hunnit stänga då?? Om så är fallet så får jag skaffa mig en via din fina nätbutik!!!

    Ha det gott och kika gärna in hos mig också!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!