tisdag 8 januari 2013

Bättre sent än aldrig

Jag bjuder på några bilder från vårt nyår:


När vi hade fin-dukat la vi Pälsen nedanför som vakt (hon väntar inte kattungar!!)




Vi spelade PartyMonopol eftersom det var party


Guldhattar, glas på fot och exotisk frukt = festligt!


Ungersk dryck i favoritfärgen


Förrätt, varmrätt och efterrätt....


 Guldiga och silvriga festflärpar (tinnitus ingick i priset)




Nyårsblomster i fin glittrig uppsättning



Jag lyckades svänga ihop en riktigt lyckad Tiramisu. Gjorde dessutom en barnvänlig till M med chokladsås istället för Kaluha och den var jättegod den med!



 Sen var det dags att hoppa och dansa ner maten...


...hej hopp vad det går!



En nyårstradition hos oss är att ta med köksradion ut till hamnen för att se på fyrverkerier och släppa iväg ballonger. Första året hade vi dåliga batterier i den och det svajjade och lät som värsta domedags nedräkningen...10....9....8....
Numera kollar vi alltid att vi har minst ett dåligt batteri i den, annars sätter vi i ett....för att få den rätta stämningen.
Vi skålade in det nya året med jordgubbsprattel utan alkohol och sedan somnade vi alla som klubbade sikar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!