onsdag 9 januari 2013

Hämnden är ljuv!

En midsommarafton för ett antal år sedan fick jag en vackert inslagen present av min syster. Jag blev väldans glad, men borde ha förstått att nåt var skumt. Kanske borde jag ha sett det på hennes förväntansfulla min.
Nåväl, jag är inte den som tror sånt om folk utan jag tänkte att det var väl nåt fint hon ville ge mig som en kärleksförklaring.
Men när jag öppnar paketet så känner jag en lukt.....av....fisk....
Hon hade trätt ett halsband av räkhuvuden! Så fruktansvärt äckligt!!!!

Efter att jag grunnat i många år nu så kom jag äntligen på den ultimata hämnden.

Eftersom vi firade julafton på juldagen i år så hade min syster kommit på att vi skulle köpa en present var för 60 kr som vi sedan skulle spela tärning om på julafton.
En roligt om än lite långdragen julklappsutdelning.
Naturligtvis innehöll mitt paket nåt äckligt! Ett par klubbor med insekter i. Gaaah! Denna gång var det dock min pappa som köpt det.

Dessa klubbor ville jag inte befatta mig med, ännu mindre smaka.
Men M ville att vi skulle sätta klubborna i vatten så att insekterna blev befriade.
Sagt och gjort.




Vi lyckades få många förfärade och förundrande kommentarer på facebook och instagram när bilderna på odjuren lades ut och vi skrev att vi hittat dessa hemma. Men som ni förstår nu så var inte fallet!

Dessa äckliga små kryp la M i morfars snusdosa, som hämnd för att han hade räckt ut tungan till henne. Vi väntade och väntade på att han skulle ta en snus och till sist, när vi nästan gett upp hördes det en hel rad svordomar.

När hon sedan skulle åka hem till Umeå så ville hon givetvis ha med en liten gåva till sin kära mor!
Självklart sa jag och gjorde ett fint paket! He he he!!!



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A midsummer eve a few years ago my sister gave me a beautiful gift. At least that´s what I thought. 
But when I opened it she´d made me a necklace of prawnheads. Totally disgusting!
I promised I would get my revenge....some day.
So after a couple of years I found the ultimate revenge.

Since we celebrated christmas on christmas day this year we gave each other a small gift for 60 SEK on christmas eve. I got some disgusting lollipops with insects in, from my dad. I didn´t want them!

So M came up with the idea that we should put them in a glass of water and release the insects. 
We got many comments on both facebook and instagram when we commented that we found them in our house.

And when M was going back to Umeå she wanted to bring a small gift for her mother. Of course I said and made a really nice gift! He he he

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!