söndag 23 september 2018

Tager du denna......

I går var det bröllop för mina vänner Madeleine och Robert som äntligen, efter 10 år tillsammans, bestämt sig för att gifta sig.


Jag gick till kyrkan tillsammans med mina föräldrar och försökte göra mitt bästa för att behärska mig under vigselakten.
Många tankar, känslor och mycket glädje vällde upp och tog över. Direkt de kom in kände jag att det här kommer aldrig gå. Min guddotter Liv spelade piano under intågandet i kyrkan och senare var det dags för hennes syster Evelina och bonussyster Tua att spela och sjunga.


Och jag började så klart gråta....snoret och tårarna forsade och jag viskade desperat till min mamma....jaha...då var det dags igen...har du nåt papper?
Hon som alltid är utrustade med allt i handväskan fiskade upp tre tvättlappar som jag kunde använda till att badda mig under ögonen. När alla andra sjöng en psalm försökte jag dränka mina snytningar i sången.


Mitt under själva vigselakten kom ett grymtande från första raden och Liv och Evelina försökte dämpa skrattet så gott det gick. Det var inte förrän efteråt jag fick höra att det var Erica, som bor i Australien som ville vara med på bröllopet, men att hon blivit uppringd precis när det var dags att utfodra grisarna.

När vi skulle gå ut frågade jag min mamma om det märktes att jag hade gråtit. Nä, svarade hon....det kanske syns att du blivit lite rörd. Efter att vi grattat och kramat om brudparet gick jag på toaletten....mötte ett rödmosigt ansikte i spegeln och insåg att det min mamma just sagt var en stor fet lögn.

Efter att ha bättrat på sminket gick sällskapet till Orangeriet där det bjöds på lunch och boulespel och senare på eftermiddagen åkte vi hem till deras relativt nyinköpta hus och åt tårta och umgicks!


En supertrevlig dag fylld med tårar och glädje! Jag är så glad för deras skull!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!