måndag 3 september 2018

Malin och hennes inre lugn

Åh herregud....känner mig luddig i skallen efter dagens föreläsning. Kanske inte så mycket av själva lektionen men efter kvarten innan den började.
Jag ansåg att jag var förberedd, hade ätit och skulle bara koppla in mitt headset och koppla upp mig. Lätt som en plätt!

Nä, inte så lätt. Det skulle installeras nån drivrutin för hörlurarna....texten var minimal och i all stress och hast struntade jag i det och valde ett par andra, utan mikrofon. Vi skulle ju ändå bara lyssna.

Fick inget ljud i dessa.....helvete! Skyndar ut i arbetsrummet, sätter i gång den portabla datorn.....ska ladda ner programmet vi ska ha föreläsningen i, nähä....då fungerar det inte att ladda ner. Varför vet jag inte och jag hann inte fundera på det heller.
Med en stressad blick på klockan rusar jag ut i köket igen, laddar ner programmet på mac´en. Ber till gudarna att det ska funka eftersom allt runt skolan är PC baserat. Under tiden skriker katten, facebookgruppen plingar i ett, hörlurarna funkar inte trots batteribyte!
Jag är nära att göra som matadoren i Tjuren Ferdinand och slita mitt hår.
In med katten i annat rum, stäng dörren, sätt mobilen på ljudlöst, hejar på programmet att ladda fortare, letar fram mina mobilhörlurar, kissar två gånger i ren stress....
Jag fick det att funka!


Jag förstår inte varför jag jagar upp mig, eller??

Under föreläsningen fick vi se en del "äckliga" bilder, samt pratade lite om stamcellsforskning.


Bland annat att det är svårt att få tag i organ till de som behöver nya. Då kom vi in på fallet Machiarini.....den italienska läkaren som opererade in konstgjorda luftstrupar på människor - varav alla dog (tror jag).
Det skapade lite samtal i gruppen om de olika ämnena...



Förena nytta med nöje så löser sig det mesta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!