söndag 26 maj 2013

En dag på fyra hjul

I går kväll sa min sambo att kl 9.00 i morgon (alltså idag) skulle jag vara redo för en date.
Jag började genast fundera på vad han kunde ha hittat på. Jag uppskattar överraskningar men jag gillar inte att inte veta vad som ska hända. Och han vägrade givetvis att avslöja något.
8.30 i morse åkte han iväg för att fixa nåt. Det sista han sa innan han åkte var att jag skulle behöva ha legitimation med mig.
Ha, nu avslöjade han sig. Vi ska till F21 och göra något. Kanske har han ordnat något, typ flygsimulator eller något annat spännande.
Jag väntade och tiden gick. Halv tio hörde jag hur han kom tillbaka med bilen men så tutade det konstigt.
När jag tittar ut ser jag det här:

Han hade lånat en raggarbil av vår vän Nisse. En cab, en Thunderbird - precis som Thelma och Louise!
Han hade fixat lunch och jag var redo för att åka.



Vi fin-åkte i solen och det var jättehärligt! Det kändes speciellt att åka i en sån bil jämfört med vanliga.
Så efter att vi tankat åkte vi till Gammelstad. Vi hann titta in i kyrkan vi ska gifta oss i innan mässan började. Tänk att jag kommer stå där, i brudklänning om nästan exakt 7 månader.





Sen gled vi ner till Hägnan, friluftsmuseet och hade picknick och pratade bröllopsplaner. Det var sol och skönt - riktigt avkopplande.




Sen hade jag önskemål om att åka ner till hamnen där isbrytarna står för att hitta väggen där de sprayat graffiti lagligt.


Men vi kunde inte hitta det så jag fotade snyggbilen mot en vägg där de sprayat olagligt istället.


Sedan körde vi runt i mina gamla hoods. Vi körde på förbi farmors hus och Furuparksskolan på Skurholmen, vi åkte ut till Lövskär och så kollade vi runt på Lerbäcken och framförallt Bancovägen där jag levt större delen av mitt liv.
Det var en jättebra överraskning och jag uppskattar det jättemycket. Skönt att hitta tid för att göra något annat än bara jobb och alla "måsten"
Tack älskling!
Sen plockade jag en bukett blommor till min mamma, grattis på morsdagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!