söndag 12 maj 2013

Besatt av.......(fyll i själv)

Jag hade inte lust att prova, och jag hade inte fallit för trycket. Men så satt jag en dag på jobbet och tänkte att vad är det alla pratar om, på rasterna på jobbet, på facebook....det kändes som att det var något jag missat. Något bra.

Några veckor senare sitter vi i personalrummet och pratar, Ellen och jag. Två vuxna människor och Ellen utbrister:
- Jag har varit fast i chokladvärlden i 6 veckor nu! Jag kommer inte därifrån! Jag blir galen!
- Ja, säger jag....jag förstår inte varför man ska ha så få drag ibland, och så den där klockan som räknar ner på vissa. Jag blir sjukt stressad!

Ja, som sagt, två vuxna människor som diskuterar sin besatthet. I detta fall rör det sig om Candy Crush Saga. Tidigare var det Angry Birds.


Jag kan inte sluta tänka på vilken industri det är. Tänk vilka pengar man kan tjäna om man bara kommer på det ultimata spelet! (dollartecken i ögonen)

Vad är det som gör att man blir så fast, så besatt rent av. Varför går det inte att sluta?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I didn´t feel like trying, and I hadn´t fallen for the peer pressure. But one day, at work I thought "what is it that everyone is talking about, on breaks, on facebook....I couldn´t help but thinking that I missed out on something. Something good!

A few weeks later, Ellen and I are talking at work. Two adults! Ellen bursts out:
- I´ve been stuck in the chocolateworld for 6 weeks now! It makes me crazy! 
- Mhmm, I said, I know.....and sometimes you have so few moves....and the clock that´s ticking. It makes me totally stressed out!

As I said, two adults discussing their obsession. In this case it´s the Candy Crush Saga. Earlier it was Angry Birds.

What an industry this is! Imagine the big money this brings in. What if you could create the ultimate game (dollarsigns in my eyes)

What is it that gets you stuck in a game, even obsessed? Why can´t I stop?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!