torsdag 21 februari 2013

Vänta tills du ser målet - då ger du järnet!

Ja, sån är jag. Jag börjar jobba på måndag, efter en lång sjukskrivning med kryckor och opererad fot.
Det var en segdragen historia, mycket på grund av att jag runt jul slog i foten då jag halkade ute.
Sen måste vi ha skyddskor på jobbet och de måste jag ju kunna få på mig och dessutom kunna ha på mig och gå i.
Hur som helst, jag är tillbaka på banan från och med måndag.

Nu är det så att vårkänslorna tagit ett grepp om mig och jag bara vill rensa, städa och få ordning. Vi har sedan i höstas bestämt att vi till våren ska ha en stor gårdsloppis och sälja undan allt som vi inte behöver. Det kommer att finnas allt från köksgrejer, möbler och kläder till verktyg och andra spännande saker.

Så för tillfället går jag och snokar fram eventuella saker som vi inte kan behöva.
Där andra ser en skål eller en tröja, ser jag dollartecken!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I´m going back to work on monday after surgery on my left foot. It was a long sick leave because I slipped outside and hurt my foot again, around christmas. But from Monday I´m back in business.

But because of the light and all the spring feelings I just want to clean, organize and sort out all my stuff. 
We´ve decided to have a huge yard sale as soon as the snow is gone an sell all the unnessesary things we´ve got.
Where you see a sweater or a bowl I see dollarsigns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!