torsdag 7 februari 2013

Gillar ni renar?

Har någon av er varit på Jokkmokks marknad någon gång?
Eventuellt ska vi dit i helgen. Det blir första gången för oss, och det är den 408:e marknaden. Rätt häftigt!


Det har alltid varit så kallt under dessa marknadsdagar, runt - 30 grader, så jag har aldrig känt mig lockad att åka dit. Men nu får vi främmande i helgen och det sägs kunna bli runt -12 grader så jag håller tummarna.

Foto: Kurt Engström, NSD

16,9 mil enkel väg, så man kan åka över dagen om man kommer iväg en vettig tid på morgonen.
Det kommer att bli toppen!


.....jag var just in på SMHI och kollade temperaturen för lördag, och de visade - 20 grader. Men det är väl ändå rätt okej, eller?

Foto: Agneta Nyberg

UPDATE: Vi har bestämt oss, vi åker inte, det kommer att bli alldeles för kallt. Men någon gång kanske det blir av, det vore roligt att se!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Have anyone of you ever been to the wintermarket in Jokkmokk? 
Pherhaps we´re going this weekend. It will be our first time, but the 408th time they have the market. Pretty cool!

It usually is way to cold during the market days, around -30 (celcius), so I´ve never wanted to go. But we are having a guest this weekend and people says that it´s only going to be -12, sp I keep my fingers crossed. 

169 km one way, so we will be going for the day. We just need to get going early. It´s going to be awesome.
....I just looked at the weaterchannel to see the temperature for saturday and they said - 20, but it´s still okey, or?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!