torsdag 21 februari 2013

Påsklängtan

Jag längtar så mycket till påsken!
Jag tror att det är favorithögtiden efter jul. Eller det känns egentligen inte som att man kan jämföra, för det är ju som skillnaden mellan mörker och ljus.
På julen är det mysigt när det är mörkt och man kan ha tända ljus.
På påsken är det solen och de spröda vårfärgerna man vill åt.


När jag tänker på påsken så tänker jag på alla gånger vi firade den hos mormor och morfar. Det var speciellt. Man fick leta sitt gömda påskägg på morgonen. Sen tillbringade man dagen med att äta godis, vara ute och grilla och åka skidor. Man satt och såg på TV, den där mini-serien om Jesus. Den var riktigt bra. Varför har de slutat visa den?

Nu när det är ljusare på dagen och framför allt mörknar senare så känner jag hur vårkänslorna kommer krypande. Och när jag sitter och surfar efter påskinspiration så blir jag helt lyrisk.
I år måste jag satsa på stort!!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I´m longing for easter!
After Christmas, easter must be my favourite. Actually, you can´t really compare. It´s as different as dark and light.
During tha Cristmastime you enjoy the dark and lighting candles, but when easter comes you want sun and fresh soft colours.

Easter always reminds me of the times we spent at my grandparents house. That´s a special memory.
In the morning you had to look for the hidden easteregg, filled with candy. We spent the days with  skis, BBQ and TV. They always aired a miniserie about Jesus. I don´t know why they stopped showing that. 

It´s so much lighter outside now and that makes the feeling of spring to flow. I´m looking at easterinspiration pictures on pinterest and get all excited.
This year I´m going all in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!