lördag 22 december 2012

Tummen ner för det!

Jag har tyvärr ingen OGILLA knapp på min blogg men skulle vilja ha en just nu.


Jag lyssnade på radion i morse och fick då höra att det inte kommer att bli olagligt att sms´a när man kör bil.
Men man kan få en tillsägelse.....ÅTTAFUCK (som Marit sa)
Vad är det här?!
Min sambo sa att det nog beror på att folk inte vill sluta. Detta är inte hans åsikt, bara ett konstaterande från honom.
Men säger jag då, det är som att folk säger att de inte vill:
* sluta köra bil när de druckit
* betala för varorna i en affär
* inte vill sluta misshandla sin partner

Okej, jag kan dra det hur långt som helst. Men faktum kvarstår, jag tycker att det är idiotiskt. Folk får inte köra bil när de har druckit för att de bli ouppmärksamma och långsamma i reaktionerna.
Samma sak gäller ju för mobilanvändandet. Om du har en pekskärm på mobilen måste du titta vad du trycker på, för du känner inte knapparna.
Om du sitter i ett samtal, oavsett du har headset, så kanske du blir väldigt inne i samtalet. Tjafsar med din partner, diskuterar svåra saker med jobbet....ja ni vet. Då är man inte alltid så uppmärksam på vad som händer runt om.
Hur många ska behöva skadas och dö innan folk ska fatta?
Men nu är det som det är, så var snäll och tänk på det och ta ett eget ansvar. Lägg undan mobilen medan du kör bil!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Unfortunately I don´t have a DISLIKE button on my blog but I woud like to have one right now. On radio this morning they said that it´s not going to be criminal to text while driving. But if they catch you doing it they can tell you, hey...please don´t do that! WTF!
What is this?
My fiancée said that it´s probably because people don´t want to stop doing it. This was not his opinion just an observation.
But what if people don´t want to stop:
* drinking and driving
* steal stuff in stores
* slap around their partner

I can go on for a long time, but the fact is - it´s foolish! People are not allowed to drink and drive because the become unobservant and have slow reactions. It´s the same when you use your phone. And now with the touchscreens you need to look at the phone when you´re using it.
If you´re in the middle of an argument or a businesscall you are not observant enough.
How many must be hurt or killed before anything is done!
Please, be responsible and put the phone away while driving!

2 kommentarer:

  1. jättebra inlägg!
    Engagemang hos beslutsfattarna borde finnas. Det kanske är just dom som via telefonen måste kolla hur mkt deras aktier har stigit för att kunna göra maximal skatteplanering inför nästa år.Därför är dom oförstående för detta problem. Synd att det behöver hända olyckor med tragisk utgång, där bl.a detta är orsaken.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!