lördag 22 december 2012

Kolla alltid vad du bifogar för bilder!!!

I våras behövde vi köpa en ny toalettsits till toalettstolen i vårt lilla badrum.
Man tror inte att det ska vara så svårt, eftersom det finns sitsar på de flesta byggvaruhus nu för tiden.
Naturligtvis började vi med att kolla Biltema, eftersom det är billigast.
Men denna sits passade inte trots att det var en universalsits.
Problemet visade sig inte ligga i sitsen utan i vår toalettstol. Den är en lite mindre och smalare modell, en sån som passar på små toaletter.
Mats ringde upp firman som sålde dem och de sa att deras stolar inte hade några "namn/artikelnummer" så de bad oss fota toalettstolen och maila bilden till dem så beställer de hem en sits som passar.

På morgonen bad Mats mig att fota toaletten och maila bilderna till honom på jobbet så skulle han skicka dem vidare.
Skittråkigt tyckte jag och bestämde mig för att göra det lite roligare för honom.
Jag fotade toaletten men när jag bifogade bilderna i mailet så bifogade jag även en bild på en kvinna.

Jag skrev i mailet och sa även till honom i telefonen att jag skickat tre stycken bider, men att jag personligen tyckte att nr 3 var bäst (bilden på kvinnan).
Men kolla vad du tycker, var jag noga att påpeka för honom.

När han sedan ringer på eftermiddagen så lät det ungefär så här:

Mats - Va fasen har du skickat för bild åt mig?

Malin - Vad menar du?

Mats - Ja, de ringde från toalettfirman och frågade vad jag menade med bilden jag skickat.

Malin - Men tittade du inte på bilderna som jag gav dig, jag sa ju att du skulle göra det!

Mats - Jag skickade nr 3 som du sa var bäst. Jag litar ju på dig!

Malin - Men va faan *gapskratt*

Mats - Ja, jag skickade bilden och så hade jag skrivit att vi gärna ville ha ett softclose lock till denna om det fanns. Och nu ringer de upp och håller på dö av skratt och frågar vad jag menade....


Ja, vad lär vi oss av det här? Kolla alltid vad du bifogar för bilder....och lita aldrig på mig kanske.
Personligen tycker jag att det var SKITkul!

2 kommentarer:

  1. ha ha ha ha jag höll på skatta ihjäl mig Malin när jag läste detta och såg bilden !! Hur underbart som helst !!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!