onsdag 19 december 2012

Morr!

Jag försöker att behålla lugnet men det går inte så bra. Jag vet inte vad som är värst, trafikanterna eller folket på affärerna.
Folk blir liksom extra förvirrade och irriterande runt jul. Förlåt! Det kan ju vara jag som inte är på topp också...
Fick tvärbromsa mitt i en stor rondell då en bilist valde att strunta i att se sig för och bara köra rakt ut i rondellen, skymd av en stor snödriva.


Människor som stannar och spärrar hela vägen med kundvagnen, eller grupper av människor som står och har pratfest på bredden.
Och så har vi dessa människor som stannar precis innanför/utanför dörren eller ovanför/nedanför rulltrappan....det finns en särskild plats för dessa människor.

Usch vad jag spyr galla över alla. Egentligen är det ju jag som åker runt och förpestar tillvaron för tusentals människor i julhandeln, med min sura mule.
Hur som helst, jag är nu hemma i hemmets trygga vrå, långt borta från allt vad mänsklighet innebär.
Det är här jag trivs bäst, där jag får sitta för mig själv och bara sy mina figurer..

Nu över till något mer positivt! Vi är bjudna till grannarna på middag och de har lagat vegetarisk mat! Utan att jag behövde säga nåt!!!
Och så är alla julklappar färdiga nu. Och jag har en såååå bra grej till min sambo, men jag kan tyvärr inte berätta vad än. Helst vill jag bara skrika åt honom, kolla här vad du ska få! Det är så jäkla bra!
Det finns inget bättre än när man kommer på den ulitmata presenten!
Nu tror jag minsann att jag är lite glad igen. Tack...om det var någon som orkade lyssna på mitt tjat. Det var i allafall skönt att skriva av sig!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I try to keep calm, but it´s so hard. I don´t know what´s worse, the road users or the people in the stores. People gets more chaotic and irritating around christmas. I´m sorry, it might be me.....I might be the problem...
I had to step on the brake in the middle of a roundabout because a driver did´nt care to look around, just drove straight in.
People that stand still and block everything with their trolly, or groups with people standing in a large group talking without notice anyone else. And then we have the people that stops just inside/outside the doorway or below the escalator....there´s a special place for those people!
Oh my....I don´t feel very nice. Actually, I´m the one running around spoiling the fun and christmas spirit for everyone else.
Anyway, Im home now...in my own calm space....

Over to someting positive, our neighbours invited us to dinner and they´re cooking vegetarian food! Without me saying anything.
And all the Chistmas shopping is done I have the best gift for my fiancé! Cant tell you what until after Christmas.
I think I´m in a better mood now....

2 kommentarer:

  1. Åh vad nyfiken man blir, vill ju veta vad den ultimata presenten är! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen du....jag vill ju bara berätta!! Men det får vänta några dagar!!!

      Radera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!