söndag 26 augusti 2018

Ögonbrynen som försvann.....

Idag känner jag mig aningen tom inombords. Att det skulle bli ett sådant hål bara av att sluta jobba trodde jag inte. Jag vet att jag inte kommer tappa kontakten med de människor som kommit att betyda så oerhört mycket för mig, men det kommer antagligen inte att bli den där vardagskontaktens som det automatiskt blir när man jobbar tillsammans.
Så jag är lite spretig idag. Det känns som att jag har nerver och känslorna utanpå kroppen.
Nervositeten inför att börja något nytt finns där också. Det känns skönt att jag ska bo hos Freddy och Sarah som känner mig så väl och varit med i mitt liv under många år.

Imorgon är det alltså skolstart och jag tror, trots alla känslor som är i omlopp, att det kommer bli superbra.
Jag pratade med min mamma på telefon för någon timme sedan och hon hade en uppmaning till mig inför det nya.
Färga ögonbrynen! 
Jaha, vadå tyckte jag. Jamen kolla på de senaste bilderna du la upp på dig själv på instagram. Du har ju inga ögonbryn! Se till att färga dem nu så du ser lite piggare ut.

Hon hade rätt, som vanligt! Jag hade inga ögonbryn på bilderna. Jag förstår verkligen inte vart de tar vägen....



Nu är det åtgärdat så nu kan man möta mina klasskompisar utan att de höjer på ögonbrynen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!