fredag 31 augusti 2018

Balansgång

Jag är inte van att ha det så här. Jag är van att stämpla in en viss tid och stämpla ut en annan. Däremellan vet jag exakt vad jag gör.
Nu ska jag själv disponera min tid, vara disciplinerad och planera vad som ska göras.
Vi är inne på andra dagen på hemmaplan med studier. Hur lätt är det inte att komma på något annat som man borde göra....dammsuga, sätta igång en tvättmaskin, ja ni förstår dilemmat.

Det gäller att se studierna som ett jobb. Vilket jobb som helst som ska pågå mellan vissa klockslag. Och sedan kan jag med gott samvete göra något annat. Just det har jag svårt för, att känna att det är ett jobb som man blir ledig ifrån.
Samma sak är det när jag syr. Det tycker jag i och för sig är så roligt att jag inte ser det som ett jobb just därför. Men det gäller att hitta balansen mellan jobb/studier och fritid.

Idag har jag skickat in ett arbete i kommunikativ svenska samt att jag läst om celler och cancer.


Jag har även suttit med studieuppgifter om cancer som sedan ska sättas ihop i grupparbetet vi ska börja nästa vecka. Men nu är det fredagkväll och jag har stängt locket på datorn.
Nu ska jag fortsätta sy på mina beställningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!