torsdag 2 augusti 2018

Dålig start med bättre avslut

Så kan man beskriva min dag i går. Jag vaknade med en hemsk migrän och så fort jag reste på mig kändes det som att jag skulle kräkas. Det bankade fruktansvärt i huvudet och det kändes som att halsen inte skulle orka hålla huvudet upprätt.
Jag gjorde ett försök till dusch men blev sittande på toalettstolen innan jag vände tillbaka till sängen.
Under dagen intogs 1 st alvedon, 1 st mirakelnässpray för migrän, 3 ignorin, 3 koffeintabletter och 2 resorb. Nacke, panna, tinningar och skallbas smordes med tigerbalsam.
Jag lyckades tillslut ta en dusch och fick i mig lite frukost/lunch.
Jag tillbringade dagen fram till kl 14 i sängen, så här:


Sedan kom lättnaden. Trots att man känner sig som i ett bakisvakuum efter sådan huvudvärk så orkade jag till dagens viktigaste happening. S fyllde 6 år och det var tacomiddag och tårtkalas. Det får man ju bara inte missa.


Jag missade ju M födelsedag i lördags eftersom jag var på väg hem från Kreta då. Två kalas går ju bara inte att missa!
Som vanligt serverades den mest fantastiska tårtkreationen tillverkad av min syster. Flamingotårtan missade jag, fick bara ett sms med en bild på den.


Men enhörningstårtan fick jag smaka av! Yummie!!!!!


Och som toppen på kakan så fick jag tydligen se mitt livs första bärfis idag! Då kan jag styrka det från min bucketlist ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!