fredag 26 maj 2017

Resa med Bundy

Jag vill ut och resa, men jag vill inte göra det själv. Jag är varken modig nog att göra det, inte heller skulle jag tycka att det vore vidare roligt.
Men hur gör man?
Ska man annonsera efter resesällskap? Tänk om man får med sig en Ted Bundy eller en Aileen Wuornos, hemska tanke.


Just nu längtar jag till Louisiana till New Orleans. Till träsken, husen, plantagen och naturen! Och så finns ju ett hus jag verkligen vill se, som jag bloggade om här: http://therewasahouse.blogspot.se/2016/02/lalaurie-mansion-new-orleans.html






Jag vet att det förut brukade finnas annonser i resetidningar där folk sökte resesällskap. Finns sådant fortfarande.

Att resa tillsammans med någon är det absolut bästa sättet att lära känna någon. Man får se de bästa och sämsta sidorna hos varandra. Men då ska ju förutsättningen vara rätt. Att man reser med en person man trivs med. Och reser man med någon man knappt känner så vet man ju inte det.
Det är en ren chansning.

Hur skulle ni resonera?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!