måndag 20 oktober 2014

Ett nytt hus

Just nu så skulle jag vilja flytta till detta avlägsna hus. Ta med min familj, bunkra upp med konserver och inte låta någon hälsa på oss till allt detta runt ryssen och ebola är över.


Igår stod det i tidningen att en man som landat på Arlanda misstänks ha ebola och tagits till Karolinska för provtagning.
Vad gör de med alla människor som varit på samma plan och flygplats som honom. Ska de bara låta dem vandra runt i väntan på provsvar. Tänk om de hinner bli sjuka och sprida en eventuell smitta vidare.

Jag tror att jag var in på Aftonbladet med 2 minuters mellanrum i går. Tills jag insåg att de gör allt för att ge sin historia lite extra skjuts i hopp om att fler köper deras tidning.
Kollar man på Dn.se så är det mer fakta och mindre sensation. Det är väl inte någon nyhet direkt men det känns som att man kanske inte borde läsa kvällstidningarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!