lördag 18 oktober 2014

Aladdin och den stora bluffen

Det låter som en sagobok va? Men det är allt annat än sagolikt. Det fick min man uppleva igårkväll när han bestämde sig för att testa den "nygamla" Aladdinasken med retropraliner.


Efter att under hela kvällen spetsat in sig på den stora mittenpralinen som på finska heter "suklaamedaljonki" så tog han tillslut steget.


Trumvirvel och dans som blev ett platt fall på raspig asfalt!
- Vad är det här för bluff! hörde jag honom utbrista och höll upp en ynkligt tunn chokladskiva.


Den var upphöjd i kartongen så att den skulle se tjock ut, och vi gick på det. Som säkert många andra innan oss och så många andra efter oss.
Vi blev så besvikna att vi gick och la oss, klockan 21 en fredagkväll och tröstsåg ett antal avsnitt av Modern Family (tidernas roligaste serie).

Fall inte för reklamtrick och fejkade bottnar, det är dagen råd till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!