söndag 10 mars 2013

Vårstädning /Spring cleaning

I 4 års tid har vi städat garaget. Det borde innebära att vi antingen är väldigt långsamma eller att vi har världshistoriens största garage. Verkligheten är inget av det.
Det är så att vi ibland har röjt och fått det halvfärdigt. Sen har livet och vardagen kommit emellan och allt förfaller igen. Det är aldrig så noga när inte grunden är bra och organiserad.

Men nu känner jag mig extra peppad i och med en kommande gårdsloppis. Jag har packat saker som ska säljas bort i kartonger. Det blev massor.
Så nu känns det roligt att sortera och organisera. Rejäla förvaringslådor gör sitt till.


Vi höll på hela eftermiddagen igår och nu känner jag att jag bara vill ut dit och fortsätta. Det är en bra känsla.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
We´ve been cleaning our garage for 4 years now. That means we must be very slow or we must have the worlds biggest garage. The truth - neither of it!
We have cleaned and organized it, halfways, many times. Then the life comes between and everything goes back to chaos. It´s hard to keep order when theres no order.

But now I feel energized because of our upcoming yardsale. I´ve filled many boxes with things to sell.
So now the organizing and cleaning feels really good. We even bought good plastic boxes.
Yesterday we cleaned all afternoon ad now I feel the itch to go back! It´s a good feeling!

1 kommentar:

  1. Hej! Vilken fin blogg du har!
    Vill du få lite mer snurr på vårstädningen som rekommenderar jag ett besök i min butik, ett litet paradis för städnördar (eller wannabees...) ;-)
    www.renlyx.se

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!